torsdag, december 18, 2008

I spend all night losing sleep.

Jag hoppas verkligen att min medicin och min kropp snart blir vänner. Det är outhärdligt att vara riktigt trött och tro att man ska kunna somna direkt då man lägger sig i sängen men finner sig vara vaken i flera timmar. När man sedan lyckas somna och sedan vaknar märker man att man sovit på tok för lite. Jättebra tänker man, då kanske jag kan somna snabbt inatt. Ack, så fel man har. Det blir samma visa och denna gången ligger man uppe LÄNGRE än förra natten. Riktigt irriterande.

Funderar på om man ska ta en matlagningskurs. Jag vet inte varför jag börjat fundera på det, jag skyller på att jag inte är i mitt normala tillstånd. Kommer nog glömma bort dessa tankar över julen och fortsätta brottas med det faktum att jag är rädd för att laga mat som jag inte klarar av att äta. Mikrovågsugnen är nog den bästa uppfinningen någonsin. Fast jag brukar säga det om mobilen, datorn, äppelskäraren och stereon också. Vem orkar bestämma sig?

Känner att mitt inlägg är smått meningslöst. Har en massa tankar i huvudet och det är väl sånt som händer när man pendlar mellan att känna sig groggy och ambitiös. På ett sätt är det rätt spännande, ett annat sätt riktigt irriterande för jag kan hålla på med en sak bara för att märka att jag är rastlös och börja med en annan sak. Sedan blir jag plötsligt trött och stannar upp och känner mig smått yr i några minuter. Rince and repeat. Måste älska biverkningar, lite spänning i vardagen, sådär.

Och jag är konstant törstig. Muntorrhet är inget kul.

Inga kommentarer: