söndag, juli 26, 2009

Courage.

Imorgon åker jag till Stockholm och spenderar hela veckan där. Jag vet inte hur mycket jag kommer uppdatera bloggen under tiden. Det återstår att se. Ser verkligen fram emot Stockholm, nästan som en liten verklighetsflykt. En semester i sig och det ska bli skönt att bara vara någonstans där man kan få nya intryck. Känslan av att man lämnar något oberört här i Malmö är lite tung, men det gör inte ont. Livet är nu.

Orkar inte packa just nu, det brukar gå snabbt när jag gör det. Egentligen tycker jag det är tråkigt, orkar gör jag, men jag vill inte. Det löser sig. Jag lär nog inte glömma någonting av större värde ändå. Det brukar jag inte i alla fall.

Ingen kan få mig att göra något jag inte vill. Ingen bestämmer över mig och det känns jävligt bra att åka upp till Stockholm Pride med den känslan.

Jag var på Tomboy i fredags och hade en riktigt trevlig kväll där. Om man bortser från att jag blev trampad på hälen så jag fått halta lite. Det börjar bli bättre. Såhär såg jag i alla fall ut i fredags:


Lisa och Martin kom hit igår tillsammans med mamma. Så jag fick träffa henne innan jag åkte. Kändes skönt. Dessutom är det helt underbart att se hur stor Lisa har blivit. Det är nära nu, väldigt nära. Snart blir jag moster igen. Gånger två!

3 kommentarer:

Lisan sa...

Kul att du har börjat blogga mer intensivt nu :)

Sara Nanny Winoy sa...

Ja, jag har fått ett litet ryck. Hoppas det håller i sig! :)

Jonna sa...

Vad jag ser fram emot att träffa den här snyggingen! :)
Vi ses på lördag och om du läser det här efter att vi har setts så tror jag att vi hade det grymt!
Kram!