fredag, maj 08, 2009

Spotify-frälst.

Ja, det är nog så. Visserligen har Spotify inte all min favoritmusik, men det är så sjukt enkelt att hellre lyssna via Spotify än att byta skivor i stereon hela tiden. Sitter just nu och lyssnar på Staind, samtidigt som jag beklagar mig själv över att jag missar deras konsert i juni. Familjen är viktigare än musik och jag vill verkligen inte missa Minnas födelsedag, synd bara att jag sitter på ett tåg hem samma kväll som konserten.

Sitter och dricker kaffe just nu och tänker en hel del. Just nu om en sak på Fenix. Har ett beslut att ta men jag vet inte om jag är direkt redo för att säga ja, visserligen kan det vara bra för mig men å andra sidan vet jag inte om jag klarar av någon vidare form av större ansvar. Om jag tackar nej kommer det finnas en annan lösning och den är kanske inte lika bra för mig heller. Inte just nu. Bara tanken på det ger mig ångest. I slutändan gynnar väl båda besluten mig, det är hemskt hur trygga vi människor är i våra vanliga rutiner. Eller i vårt dåliga mående. Jag är kanske bara rädd för att misslyckas. Ja, det är nog så det är.

Ska till Fenix senare idag. Borde egentligen ge svar innan jag kommer dit men jag vet verkligen inte. Ett svar som "Jag vet inte.." gör ju verkligen ingenting om de vill ha svar så fort som möjligt.

Ibland undrar jag hur andra lyckas.

5 kommentarer:

Lisan sa...

Får man fråga vad Fenix är för något?

Sara Nanny Winoy sa...

Fenix är som ett arbetsträningscenter där ungdomar 18-24 år som behöver hjälp för att utvecklas personlighetsmässigt och socialt för att klara av att bli självförsörjande. Exempelvis ungdomar som lider av depression, stress och ångest, eller kanske har haft en tuff skolgång (eller avsaknad av det), tja, det kan finnas många olika orsaker som gör att vi fått och har det svårt att hantera arbetslivet eller studielivet. Man får en socialsekreterare och en psykolog som ska hjälpa en. Det man får tillgång till där är bland annat samtalsterapi, psykosocialt stöd och arbetspraktik. Samtidigt kan man ta del av olika grupp-aktiviteter med andra ungdomar som är inskrivna på Fenix. Själva namnet säger mycket i sig, eftersom Fenix är ju en fågel som återuppstår. :)

Det är även helmysigt där och man får kaffe (och ibland kaka) när man besöker varje gång :D

Lisan sa...

Ojdå, vilken lång beskrivning :) Men, nu vet jag iaf vad det är.. hade alri hört talas om det innan! Hoppas det löser sig för dig iaf!!! :)

Lisan sa...

Inget nytt inlägg snart? :)

Sara Nanny Winoy sa...

Snart ;) Ska bara finna orken till att skriva, hehe. Men antingen idag eller inom de närmsta dagarna :)