tisdag, maj 05, 2009

This is it.

Då ger jag detta ett nytt försök. Efter en rätt lång paus så kanske jag kan få ut lite mer ord än vanligt. Vet inte riktigt vart jag ska börja bara men någonstans borde man. Jag börjar med nuet.

Har spenderat min förmiddag med att dricka kaffe och leta efter en slagpåse till mitt hem. Tycker det hade var ett bra sätt att ta ut aggressioner på, samtidigt att få lite muskler. Har dock inte hittat en som jag ska köpa än eftersom jag på något visst sätt hamnade på sidor med söta kattungar. Jag vet inte riktigt vart relevansen kommer in. Jag har väl blivit såhär smått tokig och vill inget hellre än att skaffa en liten misse, fast jag kan inte det just nu. Det känns tungt.

Jag spenderar rätt mycket av mina kvällar att titta på olika kriminalserier, vet inte varför, har väl fått någon större dille på dem än vanligt. Jag gillar Cold Case starkt. Har även börjat spela World of Warcraft lite, fast mestadels när jag är riktigt uttråkad. Helst av allt vill jag gå ut i sol och värme fast det ska mycket till i mitt psyke till det.

Har börjat på Fenix. Det känns bra. Har via Fenix fått en psykolog och en extra socialsekreterare som ska hjälpa mig att bli redo för arbetsmarknaden i min egen takt. De är väldigt snälla och jag är grymt optimistisk till hela grejen. Målet är att få någon sorts praktik inom den närmsta framtiden (6 månader) och känna mig lite bättre, lite starkare och lite mindre hämmad.

Inte blivit så mycket träning på sistone då jag är nere i en svacka igen, fast allt tar sin tid. Jag kan må rätt dåligt ibland men det går över lättare och mycket fortare. Letar efter saker som får mig glad och njuter av dem. Som en kopp kaffe och massa söta bilder på kattungar. Det är helt omöjligt att må dåligt då.

Mamma är bäst såklart, spenderar fortfarande mycket tid med henne och vi pratar om allt och inget. Hon har gått ner i tid och det syns att hon mår bättre av det. Det är så härligt att se. Minna hon växer och hon blir snart två år, om en månad och två dagar. Det är helt sjukt vad tiden går. Jag saknar alla uppe i Trollhättan väldigt mycket, fastän vissa dispyter som förekommer då och då. Dessutom blir det tillskott i släkten igen i september. Lisa får tvillingar! Riktigt underbart att bli moster igen.

Jag hade kunnat gå in på så mycket mer som försigår i mitt huvud just nu, dock känner jag helst att jag vill stanna här lite på ytan. Djupet får vi dyka in i någon annan gång. Kanske när jag mår lite bättre än vad jag gör nu. Fast nu ska jag fortsätta le och njuta av resten av dagen.

Inga kommentarer: