fredag, december 12, 2008

Sjukskriven.

Var hos läkaren idag och jag tyckte verkligen inte om det. Mådde sämre än vad jag mådde när jag gick dit, mestadels för att jag känner mig så oerhört nonchalerad av just den läkaren. Han lyssnar inte. Nåväl, jag blev sjukskriven i ungefär fyra veckor medan jag tar medicin och sedan får "vi" (är det inte ändå jag?) se om jag mår bättre. Eh, okej... Jag bad om att få hjälp och jag får piller som jag tagit förr. Jag vill förbi Vårdcentralen-stadiet och få riktig hjälp. Någon som lyssnar, någon som inte bara ger en medicin och sedan tror att man ska må bättre efter fyra veckor. Medicinen TAR fyra veckor för att man ska börja känna av den. Suck.

Nog med det. Hade det trevligt med Sofia igår. Önskar att vi umgicks mer, det känns trist att det blivit så här. Vi var ju best pals, Timon & Pumba, ja det var vi mot världen. Fast det är det kanske fortfarande. Bara lite sådär, distanserat.

Nåväl, imorgon ska jag hämta ut min medicin och sedan slappa. Nu ska jag glo lite på Ellen Degeneres och hennes underbara stand-up och bara skratta om hur bisarra vi människor är.

Inga kommentarer: