tisdag, december 16, 2008

I woke up shaking.

Då har man upplevt något som man aldrig trodde man skulle uppleva. Ett jordskalv, inte mindre än 4,7 på Ritcher's skalan. Otippat. Vaknade av att min säng skakade något enormt och jag trodde först att jag drömde. Jag förstod inte riktigt men sedan vaknade jag till och förstod vad som verkligen hände. Det var jävligt läskigt att uppleva det på 8:e våningen måste jag medge. Jag for upp ur sängen och loggade in på nätet för att kolla om det hade skrivits någonting men jag fann inget. Ringde mamma och fick det bekräftat, hon hade känt det också. Sedan började nyheterna strömma in. Det var verkligen inte en dröm. En jordbävning, i Skåne, jag upplevde det. Hela mitt liv har jag hört att det inte skulle vara möjligt. But nature works in mysterious ways..

Har inte kunnat somna om. Sovit mindre än två timmar. Kanske naturen försöker ge mig ett tecken? Fast det är det sista jag tänker på nu, egentligen. Jag var verkligen rädd och då får man så många tankar i huvudet. Jag kanske borde ringa den där personen någon gång, man vet aldrig när jorden går under..

Inga kommentarer: