lördag, november 22, 2008

X marks the spot.

Pratat med Lisa idag. Det blir julfirande uppe i Trollhättan och det ska bli väldigt mys. Det vill säga om folk tar det lite lugnt och inte får panik bara för att vi för en gångs skull firar jul tillsammans. Denna julen är betydelsefull för mig, jag tror att det är nog jag som uppskattar den mest av alla. Det är första julen på flera år som jag får fira jul med båda mina systrar och det vore jävligt surt om det skulle förstöras enbart på grund av några skit-detaljer. Är det inte så att det är sällskapet som räknas? Tänkte väl det.

Det har snöat i Malmö, helt sjukt. Tycker om snö när jag är inomhus, det är fint när det lägger sig. När man är ute är det inte lika fint. Det är kallt, vått, blåsigt och smutsigt. Sedan blir det ännu mer smutsigt och det blir grått. Sedan blir det slask. Malmö kan verkligen inte få fina vintrar. Hoppas på bättre uppe i norr.

RFSL Ungdom och vinterkonferens snart. Härligt. Ska krama massa på folk som jag saknar.

X är i mina tankar och jag är nervös. Vet vad jag behöver göra men det är bara tiden och rädsla som stoppar mig. Vill, vill, vill. Så fin, så out of reach.

Pratade med min socialsekreterare igår. Hon är sjukt bra. Känns skönt att hon är ett stöd. Har ju hört rysar-historier från andra som inte alls varit nöjda.

Nu ska jag bli level 80.

Inga kommentarer: