onsdag, november 19, 2008

Run, my baby, run.

Händer inte så mycket just nu, faktiskt. Går mest omkring och tar hand om mig själv så gott det går. Måste ringa vårdcentralen snart. Snacka om att dra sig. Varit på AiC idag, sökte ett jobb som sekreterare nånstans. Jag har äntligen förstått varför jag inte tycker om att sitta där och söka jobb. Det är så jädrans instängt. Inga fönster, små rum, rätt mycket människor. Jag blir smått klaustrofobisk och får bara känslan att alla stirrar på vad jag gör när jag sitter vid en av datorerna där. Inte för att de bryr sig eller stirrar, det är bara den hemska känslan av att känna sig instängd och övervakad. Hoppas på att komma ifrån där snart. Inte för att det är ett otrevligt ställe precis, där är alltid nybryggt kaffe (!) och kakor (!!) som jag aldrig smakat (!!!), trevlig personal och sådant. Men den lokalen ger mig ångest, hur mycket trevligheter det än finns där. Den är liksom bortsmusslad känns det som, där alla arbetslösa, förlåt, arbetssökande sitter och trycker. Som att man var en skam för samhället. Nä, jag borde sluta analysera allt.

Jag vill trycka en tröja. Jag orkar bara inte ta tag i det, haha.

Inga kommentarer: