fredag, oktober 31, 2008

You're so tragedy.

Städmani, det är helt sjukt. Skrubbar, torkar, dammsuger, sorterar, kastar.. Skönt, skönt. Mår bättre och bättre varje gång när jag kommer in i lägenheten, framsteg. Jag kommer trivas där till slut.

ComHem suger fortfarande. Teknisk support, my ass. De har fan verkligen bara ludd i skallen. "Bredbandet och telefonen funkar inte, det är helt dött." Efter några minuter: "Ringer du från vår telefoni?" "Nej. Från MOBILEN. Jag sa ju att telefonen är DÖD." Seriöst, hur svårt är det att lyssna? Det är fortfarande dött, så antagligen jävligt svårt.

Var på City Gross med mamma idag. Handlade lite saker. Vi sitter och gör korsord om eftermiddagarna, sitter och snackar om allt och inget. Känns skönt att vi har en sådan bra relation. Det är bara synd att jag har tagit den förgivet, men jag har varit sjuk. Var en jävel på att gömma hur sjuk. Det blir så, ångesten, skammen, besvikelsen, rädslan. Därför känns det skönt nu. Höra att hon är stolt över mig värmer mer än vad hon någonsin kan ana.

Blir mycket Tegan and Sara nu, spelas på högvarv i min stereo, mobil, datorn. För den musiken får mig att må bra.

Längtar tills jag gör mitt inplanerade köp. Ska bli så grymt skönt.

Imorgon ska jag nog träffa Maia. Finaste vännen. Saknar henne mycket. Vi borde träffas oftare.

Inga kommentarer: