fredag, oktober 24, 2008

Sugar spell it out.

Var hos Emma igår och hjälpte henne med sin uppsats lite. Det är alltid trevligt att umgås med henne, fin människa det där. Borde finnas fler sådana.

Jag sover bra nuförtiden, det är skönt. Det känns som att dygnsrytmen är tillbaka och jag mår bra av det. Känner mig inte lika trött längre om dagarna, mest om kvällarna. Det är positivt, fast jag tycker om nätter. Har kommit fram till att jag måste lära mig att tycka om dagarna istället.

Tänker och lyssnar mycket på musiken nuförtiden. Sitter på bussen och dagdrömmer till den, musiken. Låtarna blir så mycket bättre, så mycket mer intima, när du finns i dem. Känner för att sjunga med, känner för att skrika ut orden som betyder så mycket. Förstår inte, men förstår ändå. Låtarna säger det bättre än vad jag någonsin skulle kunna, skulle våga. Men jag vill inte störa.

I helgen blir det att hjälpa mamma med att förbereda lägenheten inför målarna som kommer på måndag.

Inga kommentarer: