måndag, oktober 12, 2009

Lästripp.

Glömde att nämna, Min Vän Leonard av James Frey är så jävla värd att läsa. Läste klart den för någon dag sedan och jag kan bara säga att jag spenderade tiden att pendla mellan gråt och skratt. Det går inte att beskriva hur mycket påverkan den hade på mig, fick ta massor av pauser mellan läsandet för att låta allt sjunka in. Riktigt bra fortsättning på Tusen Små Bitar.. Läs båda, nu!

Läser just nu Marilyn Mansons självbiografi Den Långa Vägen Ut Ur Helvetet och allt jag kan säga att den är intressant. Inte normal, men han är inte dum heller. Det visste jag redan. Aldrig trodde jag att jag skulle vara intresserad av samma saker som Manson, t.ex. hypnos, suggestion och kriminalteorier. När man väl tänker efter så är jag inte förvånad över att han läste om sådana saker som ung. Han kan påverka folk jävligt mycket, eftersom folk låter honom göra det. På sina egna villkor.

Dessa böcker kan jag rekommendera för människor som tycker om att läsa självbiografier av folk som inte anpassat sig efter samhällets normer och regler, deras egna kamp om att finna en plats där de passar in. Ja, det är väl det jag kan säga.

Jag tänker skriva om de böcker jag läser mer, det lovar jag. Har man ingen bokklubb kan man åtminstone skriva av sig i sin blog.

4 kommentarer:

kiwi sa...

Varför vara medlem i en bokklubb när ens blogg kan vara det? Mwihihi.. Fundrare på att läsa manson bok^^ Good tip

Sara Nanny Winoy sa...

Men det är inget kul att diskutera med sig själv.. Dessutom kan man träffas, dricka gott och ha intressanta (eventuellt intellektuella tills alkoholen gör sig hörd) diskussioner!

Mansons bok är rätt speciell, men han är rätt speciell. Vissa saker i boken är rätt.. bildligt (i skrift) beskrivna vilket ibland ger en lite rysningar :P

Cecilia sa...

Jag håller också som bäst på med Mansons självbiografi. Det kanske du har läst i min blogg..? Riktigt intressant som sagt. Vi får ha ett utbyte när vi båda läst klart tycker jag. Läste en väldig massa bara idag när jag åkte tåg fram & tillbaks.. Spännande värre!

Ha det gott min kära! :*

Sara Nanny Winoy sa...

Nej det har jag faktiskt missat! Vad kul att du också läser den! Definitivt ska vi ha ett utbyte :D
Jag har kommit halvvägs, typ, har inte orkat läsa så mycket de två senaste dagarna men lär nog läsa idag!