lördag, augusti 29, 2009

Waiting for the good news.

BRA NYHETER! Men sparar de bästa till sist!

Igår promenerade jag som sagt till Fenix för ett möte. Jag fick besked om att jag ska få gymkortet nästa vecka, awesome! Dessutom berättade jag för Fredrik att jag hade haft kontakt med min socialsekreterare om att gå till tandläkaren. Jag hade fått fel uppgifter enligt Fredrik och det är min fulla rätt att få gå till tandläkaren även om det inte är akut. Kändes skönt. Nästa vecka får jag en ny socialsekreterare (mitt 5:e eller 6:e byte detta året pga att medborgarkontoret är knasiga) och jag måste gå genom allt igen. Fast denna gång med Fredriks hjälp, vilket känns skönt. Längtar till att få det gjort så jag kan fokusera mig på att få nya glasögon.

Idag promenerade jag och mamma till Jägersro Center för att inhandla lite mat. Vi köpte även Män Som Hatar Kvinnor på DVD. Vi ska snart se Flickan Som Lekte Med Elden tillsammans också. Längtar som fan! Det blev även två toppar som inhandlades, jag utmanade mig själv och köpte ett par randiga. Det har aldrig hänt förr. Men de var snygga, faktiskt!

Nu till nyheternas nyhet! Man får ju spara det bästa till sist! Syster Lisa ligger just nu på förlossningen, det vill säga att jag (igen) och Linda kommer bli mostrar, mamma kommer bli mormor igen och min mormor kommer bli gammelmormor igen, antagligen inom det närmsta dygnet! HELT JÄVLA UNDERBART! Man är lite smått avis på sina systrar men även så sjukt glad för deras skull. Jag är mest glad och lycklig. Att få bli moster är den bästa gåvan de någonsin gett mig.

Inga kommentarer: