måndag, juli 13, 2009

Breathe in, breathe out.

Kunde inte sova alls inatt, vet inte varför men jag bara låg och vred och vände mig. Dessutom var det riktigt varmt. Känner mig inte direkt trött just nu men det kommer väl senare.

Hade en väldigt annorlunda men häftig upplevelse igår när det kommer till meditation. Kan inte riktigt beskriva vad men jag kunde känna "insidan" på ett sätt som jag inte gjort förr (dvs det var inte bara gaser som körde i tarmarna som man kanske brukar känna när man inte är medveten). Det var inte skrämmande, bara annorlunda.

Svalde mitt tandsmycke för några dagar sedan, det var inte okay. Så nu har jag en mobbad tand (hade tandsmycket i ungefär 10 år så det är inte konstigt att den ser lite skum ut) som jag måste gå till tandläkaren med någon dag. Jag hatar tandläkaren, verkligen. Men ska förhoppningsvis gå till mammas och han ska vara väldigt duktig, min syster har arbetat med honom förr så det är ett plus.

Väntar på svar om sovplats under Pride. Är fortfarande väldigt kluven men jag tror att när jag väl är däruppe så kommer jag inte ångra mig. Det finns så många som man inte träffat på år och dar och vissa personer som man aldrig träffat som man ser fram emot att träffa. Jag hade kunnat jobba som volontär under festivalen men jag tror inte jag hade orkat det. Kanske nästa år om man känner bättre.

Har bestämt mig för en ny tatuering, det kinesiska tecknet för Qi (livsenergi) på min handled. Får skaffa den när jag har råd, kanske mot hösten. Måste klippa mig också, vill helst göra det innan (om jag åker) Pride. Det beror på ekonomin.

För övrigt mår jag bra om man ser bort från mina ryggproblem och ångest som kommer då och då. Känner att jag mår mycket bättre än vad jag gjort på länge, flera år, faktiskt. Även fast det inte syns eller märks för andra så känns det inom mig. Vissa saker har jag kommit till ro med och andra pusselbitar har funnit sin plats.

Imorgon blir det Fenix och sedan en runda på stan med mor min. Sedan ska vi äta på Vespa tydligen och det är alltid mysigt att få god mat serverad.

Inga kommentarer: