torsdag, maj 28, 2009

Igen.

Det verkar som jag är i farten idag, fast denna gång ska jag skriva om positiva saker. Tänkte att det är bäst att jämna ut det lite och visa att, jo minsann, det finns faktiskt bra saker som händer också. Eller snarare kommer hända, som man ser fram emot.

Imorgon ska jag rösta i förtid till Europaparlamentet. Jag vet redan vad jag ska rösta och känner mig rätt nöjd. Jag ser det som en skyldighet att rösta, speciellt i ett val som detta då de flesta beslut som tas i EU påverkar Sverige. Väldigt många klagar på att de inte vet vad valet innebär men då är folk jävligt lata. Det är inte svårt att ta reda på information om valet, vi matas av information varje dag om det bara vi vill. Seriöst, så jävla svårt är det inte. Dessutom hoppas jag att de som röstar, att majoriteten, ska ha vett i skallen nog att rösta på partier som inte är rasister, nazister, homo-, bi- och transfobiska. Jag tycker inte om partipolitik och jag liksom många andra är skeptisk till de partier som finns i Sverige. Detta ger dock inte ett skäl till att skita i valet. Jag blir riktigt förbannad på folk som säger "Nä jag tänker inte rösta, jag är anti-politik" eller "Men jag vill inte vara medlem i EU!". Nähä? Men nu är vi medlemmar och vill ni att idioter ska styra Sverige och EU medans ni sitter på er lata röv och klagar? Skärpning. Om man är missnöjd med någonting ska man inte tro att saker och ting förändras om man inte gör ett dugg. Vad var det mer? Jo, jag förstår inte folk som röstar på Piratpartiet då de inte driver andra frågor än fildelningsfrågan. Miljöpartiet är anti-IPRED och anti-FRA, samtidigt som de har en enormt bra HBTQ-politik. Förstår ni vad jag menar? Fast ja, Piratpartiet är bättre än Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna.

På söndag ska jag på middag hos min morbror, moster och kusin. Det brukar bli jädrans god mat där, jag hoppas bara att det inte blir jobbigt. Jag tycker inte om släktgrejer så mycket, mestadels för att det känns som att man inte platsar där på något sätt. Ingen aning varför, de är ju oerhört trevliga och jag har det alltid bra med dem. Kanske bara jag, det känns bara som att man alltid ses som "lilla Sara". Visserligen är jag liten men jag är ändå vuxen. Usch, låter så hemskt. Vuxen.

Det är även mors dag på söndag men mamma. Egentligen skulle jag och mamma till Mobilia men nu dök middagen upp så vi får nog skjuta på det. Mamma är ändå bäst.

Jag ska till Trollhättan den 5:e juni eftersom Minna fyller två år den 7:e. Det ska bli oerhört trevligt och jag har längtat som en tok efter att komma ifrån Malmö. Jag har till och med längtat efter Trollhättan, alltså staden. Det är helt bisarrt. Det kan bero på att det knappt blåser där och att det finns så mycket fin natur däruppe. Trollhättan är jättefint på sommaren och jag hoppas att jag åker upp där mer än en gång i sommar. Lisa väntar ju tvillingar så hon kanske hade uppskattat om man kom upp dit och hjälpte henne, det är inte så lätt för henne just nu. Denna gången ska jag i alla fall bada i deras bubbelbadkar!

Den 9:e juni ska jag till Köpenhamn med min handledare och andra ungdomar från Fenix. Det ska bli kul, Köpenhamn är en av mina favoritstäder. Det blir sällan man åker dit, så man tackar inte nej när man får åka dit och betala enbart 20 kronor. Vet inte riktigt vad vi ska göra där men det återstår att se. Ska bli trevligt att träffa andra från Fenix också.

Inga kommentarer: