fredag, januari 09, 2009

Pip.. Pip.. Pip..

Borde verkligen byta batteri i min brandvarnare, den piper konstant nu. Jag blir snart smått galen på den, fast eftersom jag inte har en stege kan jag inte byta fanskapet. Får charma mormor och låna hennes stege, få svindel när jag väl står på den och spendera flera minuter att försöka få ner brandvarnaren medan man kämpar mot att inte svimma. Låter som lite spänning i vardagen, sådär.

Kuratorn igår var en stor besvikelse. Jag spenderade cirka 15 minuter hos henne. Jag kände mig som fem år och hon ställde konstiga frågor i konstig ton medans hon bet på naglarna. Det kändes inte rätt, liksom. Det är lite synd faktiskt, jag behöver någon utomstående jag kan prata med, fast det måste finnas någon viss kemi för att det ska fungera. Nåväl, hon skulle snacka med min doktor (good luck) och försöka komma underfund med om jag ska bli sjukskriven längre eller inte. I don't know about you, men en månads sjukskriving och en massa citaloprahm har inte hjälpt mig nog. Ge mig en remiss till psykolog, please?

Ikväll blir det förfest hos Emma och sedan ut till Tomboy, det ska bli riktigt roligt att gå ut, saknat det stället. Fastän det inte är samma sak längre, vilket är synd. Det är i alla fall Tomboy, det är hbtq, det är gratis.

Mamma kommer hem hit en sväng efter sitt jobb. Får diska och bjuda henne på kaffe. Men blä, diska är det värsta jag vet. Dessutom är jag allergisk mot diskmedel (och andra sorters rengöringsmedel). Får ta mig i kragen.

Imorgon tror jag att jag ska ligga i sängen, käka massa onyttigt och ha Scrubs eller The L-Word marathon. Bara för att jag kan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte funderat på att söka upp en privat psykolog, ist för att gå via sjukvården?

Sara Nanny Winoy sa...

Hmm... är inte de rätt dyra? Får kolla upp det.. :D

Anonym sa...

Nja, det beror ju på! Visst, du kan inte ta det på högkostnad efter ett visst antal besök! Men samtidigt så får du nog en tid mkt snabbare än att hålla på med att försöka få en remiss! Desto snabbare du får tid, desto snabbare får du ju hjälp och kan bli bra! Å d kan man väl inte sätta ett pris på :)