söndag, oktober 12, 2008

Välbehag.

Igår kväll blev jag hembjuden till Emma, vilket var rätt nice. Det var ett tag sedan vi sågs. Dessutom fick man lära sig lite serbiska.. men jag har dock glömt det mesta nu. Nåväl, trevligt var det även om vi tre som var där hemma var segare än vingummi.

Idag har jag läst klart den sista boken av Stieg Larssons Milliennium trilogi. Den var rysligt bra, faktiskt. Jag brukar inte läsa svenska böcker nu på senare år. Jag borde verkligen ge dem en chans igen. Det ska bli spännande att se filmatiseringen av hans böcker.

Imorgon ska jag till AiC och sedan till banken, därefter var det något annat jag skulle göra men som jag har glömt.

Har fått ett erbjudande av en vän som jag grubblar på. Vet inte riktigt om jag ska tacka ja. Det kan bli enormt jobbigt samtidigt rätt härligt att få någonting att göra. Men jag vet inte riktigt om jag är redo för att ta åt mig uppdrag. Först och främst behöver jag ett jobb, det är det viktigaste. Ideell verksamhet finns inte högt upp på min prioriterings lista just nu.

Vad har jag mer att skriva? Visserligen tänker jag en massa, jag är ju trots allt en drömmare. Funderar mycket på hur folk mår och vad de pysslar med nuförtiden. Samtidigt vill jag inte spendera all min tid på att grubbla över alla andra när man själv har mycket att reda ut.

Fast jag mår bra. Efter en sådan lång tid så börjar mitt liv verkligen kännas bättre.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Millenium-trilogin är riktigt bra! Läste också alla nu under sommaren/början på hösten. En riktigt härlig trilogi. Ruskigt bra!

Hoppas dagen varit fin, ska läsa dagens inlägg nu genast. Det är så fint att du skriver igen! =)

Sara Nanny Winoy sa...

Ja, den är grymt bra! Jag blev förvånad över hur bra den egentligen var.. Hade underskattat den ;)

Tack, jag ska verkligen försöka att fortsätta skriva regelbundet nu, hehe.