tisdag, oktober 21, 2008

Trötthet.

Känner mig sådär oerhört trött igen. Nu har jag vitaminer i alla fall, får se om de hjälper. Ska skriva en liten summering från helgen.

Fredag.
Tog tåget 13.08 eller nåt. Det fanns ett par på min sittplats och jag trodde de skulle hoppa av någonstans i Skåne (Öresundståg är verkligen pest), så jag satte mig bakom dem. Vid Lund hoppade det på en tant som skulle sitta där jag satt. Så jag fick be de som satt på min plats att flytta sig. Jag kände inte riktigt för att flytta runt genom hela tåget under hela resan. En av dem hade make att säga "Kan du inte sitta någon annan stans?" Excuse me, men har jag betalat för platsbiljett så har jag. Fick min plats i alla fall. Satt i tyst vagn, där kom någon snubbe som satte sig bredvid mig och blev irriterad på hur mycket alla andra snackade. Komiskt. Dessutom var tågvärden grinig. Tur man hade underbar musik i öronen och en korsordstidning att roa sig med. Byte i Göteborg, gick bra.

Lisa mötte mig på stationen, därefter gick vi och handlade mat och sedan gick vi hem till henne. Vi tog var sin Martini/Sprite drink efter en fika med kaffe, satt och snackade skit och fånade oss medans vi väntade på att Martin skulle komma hem. Hade saknat henne mycket, känns så skönt att kunna umgås normalt med henne nu. Hon blev väldans glad för Abba: The Musical skivan jag gav henne, så den lyssnade vi på. När Martin kom hem åt vi middag, pasta. Gott gott. Drack lite öl och tittade på Desperate Housewives, gosade med katterna. Sedan gick vi och la oss. Måste bara nämna att deras gästsäng är gudomlig.

Lördag.
Vaknade vid nio-tiden och åt frukost. Ringde till Linda och snackade lite. Sedan åkte jag, Lisa och Martin till Uddevalla för att titta på kakel till deras hus (yeah, de har köpt hus!). Det var rätt trevligt. Det var så härligt att se all skog vi körde förbi som hade fått höstens färger. Riktigt fint. I Skåne har vi bara åkrar. Överallt. Inte lika fint.

Vi åkte sedan tillbaka till Trollhättan, gick in på Mio och EM för att testsitta soffor. Somnade nästan i vissa soffor. Därefter handlade vi snabbmat.

Vi åkte till Linda, Nicklas och Minna på eftermiddagen. Fan vad stor Minna har blivit. Hon är verkligen en riktig charmör. Vi tittade på Horton, drack kaffe och snackade strunt. Tittade i en Panduro Hobby katalog och jag började känna mig smått intresserad av att pyssla.

Sedan åkte vi hem, drack kaffe (det blir mycket kaffe i Trollhättan) och gick sedan till kojs efter lite bus med katterna.

Söndag.
Vaknade tidigt. Åt frukost. Drack kaffe. Sedan spenderade jag och Lisa en massa tid på att titta på massa roliga youtube klipp. Åkte hem 16.11. Löste korsord hela vägen hem.

Ja.. Det var det. Saknar redan Trollhättan. Ikväll ska jag spela biljard med Tessan.

Inga kommentarer: