torsdag, maj 15, 2008

Gäsp.

Trött och åter trött. Ska snart bege mig till Lund. Allt känns fortfarande lite jobbigt, men jag får i alla fall försöka göra det bästa av situationen. Efter ett samtal med Linda igår så har bestämt mig för att eventuellt ta en paus i studierna om jag inte får detta fixat. Så det blir till att söka jobb, men vad? Har funderat på att pröva mina chanser över sundet. Jag kan ju en del danska, så det bör väl inte vara så svårt? Man lär sig, det sa Linda i alla fall..

Jag har haft en del intressanta konversationer de två senaste dagarna med en kurskamrat, angående kön. Det känns skönt att diskutera med någon som inte är så insatt, att få höra dennes synpunkter och åsikter. Man har blivit så inskränkt av all genusvetenskap och RFSL att man antar att alla vet redan vad socialt kön, respektive mentalt kön är, men så är det ju faktiskt inte.

I Danmark har de inte genusvetenskap, förresten.

Jag söker fortfarande sovplats i Stockholm under EuroPride, någon som kan erbjuda sig..?

Inga kommentarer: