onsdag, november 04, 2009

NOH8, 1.

Nu när jag har lugnat ner mig lite känns det enklare att skriva. Dels för att det blir mindre svärord och dels för att det blir en mer sammanhängande text. En text med bara svärord och otrevligheter säger inte så värst mycket om man inte är lika arg, ledsen eller besviken som jag är. Även fast jag inte påverkas av röstningarna i USA (Californa Prop8 förra året, Maine Prop1 igår) så påverkar de mig mentalt, tänk så många människor som får det slängt i huvudet att de inte är lika värda på grund av deras sexualitet, eller rättare sagt, dess kärlek till andra människor. Ja, människor, för jag vägrar att se könen. Här sitter jag i Sverige, kan gifta mig och allt om jag så skulle vilja, medan andra människor får besvikelse efter besvikelse. Det är inte rättvist. Det borde inte vara så.

Dessutom skulle jag aldrig få för mig att flytta till ett land där jag får mindre rättigheter än de som jag redan har. Så det påverkar mig ändå, om man tänker så, eller hur? Tänk om jag skulle få värsta erbjudandet? Jag kanske hade flyttat när jag väl tänker efter, fastän USA aldrig lockat mig, fast jag skulle nog sökt efter en annan lösning först. Som Kanada till exempel. Vilket visserligen lockar mig redan.

Äh, slut på mitt pladder om detta. Jag är bara jävligt besviken på hur folk kan hindra andra människor från att få samma rättigheter. DET ÄR ÄCKLIGT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det går lite överstyr, visst man väljer inte sin sexualitet men att hoppa och skrika att man är "gay" inte fan går folk runt och skriker "hetro" (visst jag vet det är för normen är homo och därfär inte behöver bevisa något) men "gays" borde inte behöva eller ha behöv av att bevisa sig.

Nej, borde inte göra allting så drastiskt borde bara göra allt mer jämnligt. För om folk vill att vanliga "hetrosar" ska lyssna på eran information då krävs det att ni gör det så vi förstår/kan ta åt sig. För helt ärligt det är inte många som bryr sig när ni skriker i era gayflak under pridetåg. Vill ni ha eran rättvisa eller vafan jämnlikhet, så borde ni visa den för oss också på ett informativt sätt.

Sara Nanny Winoy sa...

Kära Anonym, var vänlig att läsa inlägget innan du kommenterar. Jag har inget behov av att skrika en massa i ett Pride-tåg.

Jag har jobbat med sexualpolitik och jag har visst då kommit ut med information. Detta vet givetvis inte du, eftersom du drar slutsatser som en välkänd, men väldigt kass, komiker också tar i ett av hans mest kända skämt. Snälla, kom med lite nytt material.

Det stavas förresten "hetero" och inte "hetro", det är information som du behöver veta.

Puss och gull.