fredag, augusti 21, 2009

Produktiv.

Idag gjorde jag något som jag inte gjort på länge, gick upp när jag vaknade för första gången. Detta var vid sju-tiden. Gjorde en kopp te och läste klart The Monk Who Sold His Ferrari av Robin S. Sharma. Rätt intressant faktiskt och jag skulle mycket gärna rekommendera den boken för folk som är intresserade av att kanske ändra sitt tänkande eller syn på livet. Själva metoden i boken är rätt enkel och lätt att komma ihåg. Sedan läste jag en annan bok, som visserligen var intressant och gullig, men inte lika givande.

Därefter tog jag en dusch och bestämde mig för att gå ut på en promenad. Jag hamnade på Jägersro Centrum, handlade hårfärg och prövade lite kläder. Ska nog dit imorgon också efter att jag har tänkt över saken, kanske blir till att köpa en skjorta eller två och ett linne. Tycker jag behöver det.

Det har varit en givande dag och än är den inte slut. Det känns skönt att vara nöjd med dagen än så länge. Fick lite gjort, bl.a. ett samtal till Soc och fick min mamma att le när jag gav henne en sten där det stod Lev! på. Det värmdes.

Igår vart jag och såg The Sounds på festivalen, de var mycket bättre än A Camp men jag har inte mycket tillförs när folk röker som en skorsten och dricker öl på scen. Jag vet inte, det är liksom inte tufft eller ett bra budskap i min mening. Det är skönt att festivalen slutar idag, så jag kan åka in till stan utan att trängas bland folk som inte ser sig för.

Imorgon blir det nog lite dans på Wonk. Träffade Emz och Hannso igår och de tyckte jag skulle dit. Kan bli trevligt!

Inga kommentarer: