måndag, januari 12, 2009

Rutinera mera.

Jag har en speciell rutin på morgonen som jag tror är en av de viktigaste rutinerna jag någonsin haft. Jag går upp, sätter på datorn, sätter på stereon (med Tegan and Sara på repeat) och kokar té. När téet är klart sätter jag mig vid datorn, går in på www.zylom.com, tar en Fisherman's Friend (som ersätter snuset) och lägger dagens pussel, på svårt-mode såklart. Någonstans där emellan tar jag mina vitaminer och min medicin. Efter denna rutin gör jag mig i ordning om jag ska iväg någonstans.

Jag vet inte varför men när jag inte går igenom denna rutinen på morgonen känns det som att något är fel. Det är som att utan den kan inte min dag fungera riktigt som den borde, eller jag kanske borde säga, jag fungerar inte riktigt som jag borde utan rutinen. Jag tror jag har en del rutiner som jag inte tänker på egentligen, men som finns där och gör så att jag mår bra.

En av dem är att innan jag ska sova ligger jag i sängen och löser lite Sudoku, det är en ny rutin. Kanske är det för att jag blir trött i huvudet av att tänka, kanske vill jag komma ifrån mina tankar för några minuter.

Hur som helst, hur konstiga rutiner jag än må ha i mitt liv, ser jag fram emot dem varje dag. Det är som en slags trygghet. Dessutom älskar jag pussel.

Idag ska jag hem till Emma och hämta mina glasögon, I'll be able to see again!

Ja, detta är samma inlägg som jag skrev på iKultur.se idag, sorry. I will try harder next time.

Inga kommentarer: