onsdag, december 31, 2008

Okay, okay, I give in.

Jag hittade en lista och kunde inte hålla mig. Jag har verkligen dålig pli på mig själv. Nåväl, om ni är intresserade kan ni ju alltid få en glimt hur mitt 2008 var.

2008 års -

Beslut:
Att ta tag i mig själv och kämpa för att må bättre.

Dumhet:
Måste ha varit någon fylla.

Bästa film:
Hmm, svårt. Jag vet faktiskt inte.

Sämsta film:
Jag tittar inte på kassa filmer.

Inköp:
Min laptop och min tatuering. Samt Tegan and Sara skivorna jag beställde.

Nostalgi:
RFSL Ungdom minnen.

Pinsamhet:
Eh, samma som dumhet, nån fylla skulle jag kunna tro.

Låt:
Shit, hur ska jag välja? The Con och Dark Come Soon med Tegan and Sara. My Heart Still Beats For You och No, I don't Remember med Anna Ternheim. Another Year med K's Choice.

Nya bekantskap:
RFSL Ungdom människor kanske?

Dummaste:
En viss person.

Jullåt:
Rudolf Med Röda Mulen bara för att min syster sjöng den på julafton.

Sämsta jullåt:
Ingen aning.

Ord:
Gles.

Citat:
"It's a silly time to learn to swim when you start to drown." från My Number med Tegan and Sara.

Dag:
De dagar jag var i Trollhättan och konserterna med Tegan and Sara.

Roligaste:
Minna, definitivt.

Tråkigaste:
Början på året.

Felbedömning:
Att tro jag kunde låtsas att må bra.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga.

Kommer du ha några nya för 2009?
Ja. Sluta snusa och äta mer frukt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2008?
Ja.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, mycket.

Vilket datum från år 2008 kommer du (alltid att) minnas, och varför?
12-13 mars, mina öron förgylldes med favoritmusiken och jag mådde så bra.

Vad var din största framgång 2008?
Började ta tag i mitt liv.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och snus.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, konserter, vänner och familj.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
My Heart Still Beats For You med Anna Ternheim och Another Year med K's Choice.

Var du gladare eller ledsnare 2008 jämfört med tidigare år?
Ingen skillnad.

Rikare eller fattigare?
Rikare med både pengar och erfarenheter.

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med folk.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Procrastination.

Hur tillbringade du julen?
I Trollhättan med systrarna, Minna, Nicklas, Martin och mamma.

Blev du kär i år?
Nej.

Favoritprogram på teve?
Desperate Housewives, LOST och Brothers and Sisters.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2008?
Nej.

Bästa boken du läste i år?
Millennium trilogin av Stieg Larsson.

Största musikaliska upptäckten?
Ingen aning.

Något du önskade dig och fick?
Ja, Tegan and Sara biljetter.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Inget speciellt.

Vad fick dig att må bra?
Minna, familjen, vänner, musik.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ingen speciell.

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att sluta låtsas.

Citera en sångtext som summerar 2008:
"So what, I conned, I lied, I lied to me too." Dark Come Soon med Tegan and Sara.

Årets plagg:
Dark Come Soon tröjan.

Årets resa:
Trollhättan.

Årets upplevelse:
Konserterna.

Året spel:
World of Warcraft?

Årets fest:
Ingen aning.

Tre ord om 2008:
Ångest, styrka, kamp.

Årets bästa smeknamn:
Lil' Sara!

Årets konsert(er):
Tegan and Sara och Anna Ternheim.

Årets godaste pizza:
Cappriciosa.

Årets gladlåt:
Better Already med Northen State.

Årets sämsta inköp:
Jag köper inte dumma saker.

Årets dricka:
Kolsyrat vatten.

Årets sämsta ragg:
Jag raggar inte.

Årets fylla:
Ingen aning.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag är så glad att jag frågade om du ville hänga med och se Anna.
Det var nog årets smartaste fråga som fick årets bästa svar! :)
Musik ÄR bra..det är ju det jag försöker få alla att fatta.. ^^

Gott nytt år älskling!

Sara Nanny Winoy sa...

Ja, det var helt underbart och du anar inte hur mycket jag uppskattade konserten. Den var så fin, jag vill uppleva den igen, igen och igen! Musik är nog ett av det bästa i livet!

Gott nytt år på dig med fina du, hoppas du får ett underbart 2009!