måndag, oktober 06, 2008

Yes, it's me again.

Jag har fått en stor lust att skriva. Det är bara det att jag inte vet vad jag ska skriva om. Till en viss mån vet jag, men det är bara det att jag vet inte hur jag ska börja.

Fast det bästa är nog att jag äntligen kan sitta och läsa böcker i lugn och ro utan att känna att jag får panik. Vilket är oerhört bra nu när det bådas för höst- och vintertider. Det finns inget bättre än att mysa sig ner i soffan med en kopp varmt te och en grymt bra bok, helst kriminalroman, i handen.

Ja, det är skönt när vissa pusselbitar i livet plötsligt hittar sin egen plats, utan att man gör ett större initiativ till det.

Dessutom har jag äntligen inhandlat nya snygga skor, ny snygg jacka, ny snygg mössa och nya snygga vantar. Jag är redo för hösten, efter så många år så känner jag mig verkligen redo att tampas med allt det kan medföra. Allt som behövs nu är en hårklippning.

Jag känner att jag kan le. Dessutom var det oerhört härligt att få ett oväntat SMS av Gisela, det kändes skönt att någon tänker på en. Tack sötnos.

Ja, det börjar bli bättre och för en gångs skull så känner jag ingen ångest inför hösten. Jag må vara arbetslös, jag må ej ha så mycket pengar, men jag har fan mer värme i mig än vad jag har haft på länge.

Det bästa är att jag åker till Trollhättan den 17:e och besöker min äldsta syster. Förhoppningsvis får man se en glimt av Minna också.

Jag är glad över att jag kan känna så här. Efter allt som hänt, en strulig period i mitt liv, ser jag att det börjar ta en vändning.

In your face, bitch.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Vad härligt att du känner det så! Då blir jag glad. Kul att du börjat blogga lite igen. Jag är alltid nyfiken på vad du tar dig för och vad du hittar på om dagarna, oavsett vad det än må vara. Såå..mera mera blogginlägg tack! =)

Puss på dig hjälten min

Sara Nanny Winoy sa...

Hehe okej, jag ska försöka hålla dig uppdaterad :) tack för att du läser :D

puss puss