torsdag, april 24, 2008

Vår.

Det är vår, det känns. Jag älskar våren, jag älskar sommaren. Solen och värmen, ljuset, den ständiga rörelsen. Jag blir glad. Jag blir förälskad, i personer, saker, livet. Även i mig själv. Förra sommaren och våren kände jag inte likadant, men nu känns det. Jag blir så oerhört lycklig och jag får en sådan energi som jag så länge önskat. Inget kan ta ifrån mig det, inte ens jobb, inte ens skola. Jag vet att alla dagar inte kommer vara solsken och värme, men jag bryr mig inte. För efter regn kommer solsken.

Jag vill till Pride i år, jag ska dit. Jag måste hitta en sovplats bara, det löser sig. Kommer jag vidare i Miss Gay Sweden tävlingen, till finalen, ja då åker jag definitivt dit. Tävlingen avslutas under Pride. Dessutom är det EuroPride, vilket hade varit ett underbart sätt att spendera mina sista dagar som 22 år, fyller ju år den 4:e augusti.

Imorgon blir det jobb, på lördag med. Under tiden är det grupp-arbete som gäller. På lördag blir det fest på kvällen. Men jag lever, jag njuter.


Inga kommentarer: